Näytetään 1–24 / 33 tuloksesta

Magnesium lisäravinne

Magnesium on yksi kehon tärkeimmistä mineraaleista ja magnesiumin puute oireileekin lukuisilla eri tavoilla, kuten suonenvetona, lihaskramppeina ja väsymyksenä. Monipuolisella ruokavaliolla magnesiumia saa tarpeeksi ruokavaliosta, mutta riskiryhmäläisten ja liikuntaa harrastavien kannattaa harkita magnesium lisäravinnetta. Meiltä saat luonnolliset lisäravinteet, tehokkaina ja varmasti turvallisina!

Magnesiumin saantisuositukset
yli 10-vuotiaille pojille ja miehille 375 mg vuorokaudessa 
yli 10-vuotiaille tytöille ja naisille 280 mg vuorokaudessa

Magnesiumin hyväksytyt terveysväitteet 
Magnesium auttaa vähentämään väsymystä ja uupumusta 
Magnesium edistää elektrolyyttitasapainoa 
Magnesium edistää normaalia energia-aineenvaihduntaa 
Magnesium edistää hermoston normaalia toimintaa 
Magnesium edistää lihasten normaalia toimintaa 
Magnesium edistää normaalia proteiinisynteesiä 
Magnesium edistää normaaleja psykologisia toimintoja 
Magnesium edistää luuston pysymistä normaalina 
Magnesium edistää hampaiden pysymistä normaaleina 
Magnesium osallistuu solujen jakautumisprosessiin 

Huomioithan, että ravintolisät eivät korvaa monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota eivätkä terveitä elämäntapoja. Noudatathan tuotteiden suositusannostuksia sekä pidät tuotteet pois pienten lasten ulottuvilta.

Kerro ravintolisän käytöstä aina lääkärillesi jotta hoidossa osataan ottaa huomioon ravintolisän käyttö sekä mahdolliset lääkkeen ja ravintolisän yhteisvaikutukset.

ALE
ALE
ALE
ALE
ALE
ALE
ALE

Magnesium

Magnesium on yksi kehon tärkeimmistä mineraaleista, osallistuen lukuisiin aineenvaihduntatapahtumiin. Yleensä magnesiumia saadaan riittävästi ruokavaliosta, sillä sen erinomaisia lähteitä ovat esimerkiksi pähkinät, vihannekset, soija, lehtikaali, kokojyväviljat ja liha. D-vitamiinin puutos ja magnesiumin puutos kulkevat usein käsi kädessä, sillä magnesium edistää myös D-vitamiinin synteesiä.

Magnesium lisäravinteet magnesiumin puutokseen

Magnesiumin puutokseen voi johtaa esimerkiksi pitkäkestoinen nestehukka, suoliston imeytymishäiriö, munuaissairaus, alkoholismi, hoitotasapainoton diabetes tai hyvin yksipuolinen ruokavalio. Magnesiumin puutoksen oireet ovat yleensä väsymys, oksentelu, lihaskrampit, suonenvedot sekä muut hermoston ja lihasten häiriöt. Koska magnesium on tärkeä osa lihaksiston hyvinvointia, suositellaan magnesium lisäravinnetta paljon liikkuville. Lisäravinne ja ravintolisät eivät kuitenkaan koskaan korvaa monipuolista ruokavaliota ja terveitä elämäntapoja.

Magnesiumin terveysvaikutukset

Luonnonmukaisten magnesium lisäravinteiden hyväksyttyjä terveysväitteitä ovat esimerkiksi väsymyksen ja uupumuksen vähentyminen, energia-aineenvaihdunnan edistäminen, hermoston ja lihasten normaalin toiminnan edistäminen, sekä luuston ja hampaiden normaalina pysymisen edistäminen.