Näytetään kaikki 15 tulosta

Ravinnon rasvasta saatavat rasvahapot vaikuttavat merkittävästi ihmisen terveyteen, mm. rasva- ja sokeriaineenvaihduntaan, matala-asteiseen tulehdukseen ja lihaksiston kuntoon. Omega-rasvahapot ovat pehmeää tyydyttymätöntä rasvaa, ja niillä on monia suotuisia vaikutuksia ihmisen elimistölle. Näiden omega-rasvahappojen, joista osa on ihmiselle välttämättömiä, osuus ruokavaliossa on kuitenkin usein liian pieni, etenkin ikääntyneillä.

Pehmeää rasvaa ja niiden mukana omega-rasvahappoja saadaan ei-trooppisista kasviöljyistä, kalasta sekä pähkinöistä, manteleista ja siemenistä. Omega-3-rasvahappoa eli alfalinoleenihappoa on myös rypsiöljyssä, rapsiöljyssä, saksanpähkinäöljyssä, hampunsiemenöljyssä, saksanpähkinöissä sekä erityisen runsaasti pellavansiemenöljyssä ja camelina- eli kitupellavaöljyssä.

Omega-3-rasvahappoihin liittyviä hyväksyttyjä terveysväitteitä
ALA edistää veren kolesterolitasojen pysymistä normaalina
EPA ja DHA edistävät sydä­men normaalia toimintaa
*edullinen vaikutus saavutetaan nauttimalla EPA:ta ja DHA:ta 2 g päivässä. EPA:n ja DHA:n yhdistetty päivittäinen lisäsaanti ei saa olla enemmän kuin 5 g.**edullinen vaikutus saavutetaan nauttimalla päivittäin 250 mg DHA:ta.

Huomioithan, että ravintolisät eivät korvaa monipuolista ja tasapainoista ruokavaliota eivätkä terveitä elämäntapoja. Noudatathan tuotteiden suositusannostuksia sekä pidät tuotteet pois pienten lasten ulottuvilta.

Kerro ravintolisän käytöstä aina lääkärillesi jotta hoidossa osataan ottaa huomioon ravintolisän käyttö sekä mahdolliset lääkkeen ja ravintolisän yhteisvaikutukset.

ALE
ALE
ALE
ALE