Näytetään kaikki 7 tulosta

Mikä ketogeeninen ruokavalio on?
Ketogeenisessä ruokavaliossa pääajatuksena on vähentää hiilihydraattien määrä merkittävästi ja korvata hiilihydraatit suurilta osin rasvalla, jotta aineenvaihduntasi saataisiin “ketoosiin”. Yleensä ketogeenisessa ruokavaliossa rasvat, proteiinit ja hiilihydraatit jaetaan seuraavasti: rasvoja 70%, proteiinia 20% ja hiilihydraatteja 5-10%. Hiilihydraattien määrää voidaan nostaa silloin jos liikkuu paljon.

Ketogeenisen ruokavalion alkuvaiheessa keho kuluttaa ensin hiilihydraattivarastot loppuun ja siirtyy muutaman päivän sisällä ketoosiin. Noin 4-6 viikossa keho on sopeutunut rasvaan vaihtoehtoisena energiamuotona ja ketoaineiden tuotanto on korkea. Ketoosissa keho muuntaa rasvan polttoaineeksi ja energiaksi. Kun keho on ketoosissa, keho polttaa rasvaa polttoaineenaan.

Kehon hiilihydraattivarastot hupenevat noin 12-24 tunnissa. Sen jälkeen maksa siirtyy valmistamaan ketoneja, ja ketonien rakennusaine on rasva. Insuliinitasot pysyvät matalina ja rasvanpoltto kiihtyy huomattavasti. Kehoosi varastoitunut rasva palaa tehokkaasti, sinulla ei ole nälkä ja samalla laihdut!

ILMAISEEN FREETOX KETOPOWER VALMENNUKSEEN: TÄSTÄ!

Elektrolyytit
koska ketogeeninen ruokavalio on ns. diureettinen ruokavalio, on tärkeää huolehtia riittävästä elektrolyyttien saannista ruokavalion aikana. Ota tueksi Puhdas+ KetoElectrolytes
Proteiini & rasvat
On tärkeää huolehtia riittävästä proteiinin ja rasvojen saannista. Pääosa tulee ravinnosta mutta lisälähteeksi voit ottaa Puhdas+ KetoCollagen & MCT -tuotteen.
Kuitu
koska ketogeenisessa ruokavaliossa ei syödä esimerkiksi leipää, kuitujen saanti voi helposti jäädä liian pieneksi. Osan päivän kuitutarpeesta voi ottaa Puhdas+ & Freetox Ketopower Kuidusta.

ALE
ALE
ALE
ALE
ALE