Näytetään kaikki 11 tulosta

B-vitamiinit ovat välttämättömiä koko kehon terveydelle, kuten ihon, lihasten ja luuston terveydelle. B-vitamiit ovat erityisen tärkeitä myös aivosolujen, sydämen ja verisuonten toiminnalle. B-vitamiinien tarve voi kasvaa sairauksien aikana, toipilaana, raskauden ja imetyksen aikana, kovassa rasituksessa ja huonojen elämäntapojen yhteydessä.

B-ryhmän vitamiinit vesiliukoisina eivät muodosta suuria varastoja elimistössä (B12-vitamiinia lukuunottamatta) vaan poistuvat nestekierron kautta pois. Tämän takia niitä on hyvä saada säännöllisesti ja jatkuvasti ravinnosta.
Etenkin raskaana olevien naisten on hyvä huomioida B-vitamiinien, etenkin folaatin (foolihappo), tarpeen mukainen saanti, sillä B-vitamiineja tarvitaan solujen normaaliin muodostumiseen ja etenkin foolihapon tarve kasvaa raskauden ja imetyksen aikana.

B-vitamiineihin kuuluvat tiamiini (B1), riboflaviini (B2), niasiini (B3), koliini (B4), pantoteenihappo (B5), pyridoksiini(B6), biotiini (B7), folaatti (foolihappo) ja B12-vitamiini.

Lue lisää

ALE
Varasto loppu
ALE
ALE
ALE
ALE
ALE