Joka naisen tulisi huolehtia kalsiumista

kalsium

Minun on jo pitkää pitänyt kertoa sinulle kalsiumista. Jos olet ollut osa ”puhtaan ravinnon” liikettä jo pitkään, olet kuullut, että vihreä tarjoaa meille enemmän kalsiumia kuin maitotuotteet ikinä. Näin meidän ”puhtaasti syövien terveysintoilijoiden” ei tarvitse olla huolissaan kalsiumin saannista. Saanen olla eri mieltä. Jokaisen naisen tulee huolehtia kalsiumin saannista. Alta voit lukea miksi.

Kalsiumin puutteesta kärsii tutkimusten mukaan miltein 60% jo hedelmällisessä iässä olevista naisista. Iäkkäämmillä naisilla prosenttiosuus on suurempi.

Alhaiset kalsiumtasot yhdistyy mm PMS ja vaihdevuosi-oireisiin, nivelkulumiin, lihaskalvokipuihin, särkyyn, kramppeihin, puutumiseen, kohonneisiin verenpaineisiin yhdessä magnesiumin kanssa, sydämen tykytykseen, ientulehdukseen ja -vetäymiin sekä huonoihin hampaisiin. 

Tuttua? Jos et ole huolehtinut kalsiumin saannista, olet ollut jännittynyt ja stressaantunut tai jos olet ollut osa ketogeenistä maailmaa nainen, sinun kannattaa toimia heti itsesi hyödyksi ja ottaa itsellesi KALSIUM MAGNESIUM-KUURI. Ketogeeninen on luultavasti huuhdellut sinun kalsiumisi vessanpyntystä viemäriverkkoon. 

Kalsium saattaa auttaa PMS-, vaihdevuosi- ja tunnetasapaino-oireisiin tehostamalla hormonireseptoreiden toimintaa sekä vaikuttamalla serotoniinin välittäjäaineisiin. Tutkimuksissa, joissa nainen on käyttänyt laadukasta kalsiumvalmistetta havaittiin nesteen kerääntymisen, kivun ja negatiivisten tunnevaihteluiden vähentyvän;. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/9731851/ .

Kalsiumin vähäinen saanti on yhdistetty myös kohonneeseen verenpaineeseen. Tukimuksissa on havaittu merkittävää verenpaineen laskua kun kalsium-ja magneisiumtasoista on huolehdittu; https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/16673011/.

Kalsium magneisumin käyttö ehkäisee luiden haurastumista etenkin yhdistettynä D-ja K-vitamiinin käyttöön; https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/17720017/.

Löysin myös erittäin mielenkiintoisen Meta-analyysin liittyen paksusuolensyöpään. Analyysi käsitti yli 60 tutkimusta ja yli 26000 henkilöä; https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/19116875/

Mistä kalsiumia sitten tulisi saada? Mahdollisimman vähän käsitellyt maitotuotteet, kananmunat, vihreät kasvikset kuten parsakaali, pähkinät ja siemenet ovat hyviä kalsiumin lähteitä.

Oma kokemukseni on, että en ole pystynyt ravintovalinnoilla ylläpitämään optimaaleja kalsium, magnesium, enkä myöskään muita kivennäisainetasoja. Kehoni on ollut on ylikuormitus-eli ylikulutustilassa stressin vuoksi vuosia. Mikään syöminen ei pysty takaamaan stressin tai ääriruokavalioiden aiheuttamaa mineraalikulutusta.

Lisäksi vihreää tulisi syödä niin paljon, että se ei nykyihmiselle ole oikein mahdollista.

Maitotuotteita joudun käyttämään vähäisiä määriä, koska maito hidastuttaa vatsani toiminnan, kerää nestettä ja turvotusta sekä aiheuttaa iho-ongelmia. Teolliset entsyymi-ja ravintokuolleet maitotuotteet eivät sula normaalisti ja lisäävät merkitävästi vatsakipuja ja tulehdusta suolistossa. Kipeästä ja turvonneesta suolistosta ei imeydy mikään.

Mitä itse käytän tukemaan tukirakenteitani luita, niveliä ja lihaksia?

Säännölliseen käyttöön suosittelen mineraalivalmistetta, jossa on optimoituna ja patentoituna KAIKKI. Kalsium, magnesium, kalium, D ja K – vitamiinit, jodi ja seleeni (kilpirauhaselle myös), rauta, kupari, mangaani, molybdeeni ja pii. MULTI MINERALS.

Jos et ole hetkeen ottanut kalsium magnesiun kuuria , kärsit PMS tai vaihdevuosioireista, tykytyksistä, nivelkulumista, lihaskivusta ja heikkoudesta, iho, hiukset ja kynnet ovat haurastuneet, suosittelen ottamaan KALSIUM MAGNESIUM KUURIN YHDISTETTYNÄ VAHVAAN JA IMEYTYVÄÄN D JA K VITAMIINI-VALMISTEESEEN.  

Kalsium magnesium valmisteessa on mukana D ja K vitamiinit, joten lisää ei välttämättä tarvita, jos olet jo huolehtinut talviajan D-vitamiinista.

ALE
ALE
LUE LISÄÄ GREAT EARTHIN PATENTEISTA